Sabtu, 25 September 2010

~k@u dLm kEn@ng@n~

Salam semua...
hari Khamis yg lepas aku kehilangan seorg teman sepejabat yg byk memberi tunjuk ajar padaku....
setelah 5 tahun aku mengenali kau wahai BONDA...
cukup untuk memberi satu kenangan yg sgt berharga...
syukur alhamdulillah kerana aku diberi kesempatan berkali2 untuk menziarahimu ketika saat kau bertarung nyawa melawan penyakitmu...

"ketentuan Ilahi yg menjemput kau pergi takkan kembali...
menggeletar seluruh tubuh bile khabar menyapa telinga membuatkan aku hilang daya untuk berkate2...
kerinduan yg kusimpan kerana kau sudah ku anggap seperti ibu ku....
kesedihan yg menyapa setiap kali ingatanku teringatkanmu...
kesesalan yg kubawa kerna tak dpt bertemu ketika syawal menjelma...
akhirnya kau pergi jua....
kenangan ketika bersama takkan aku lupekan kerana kau ttp diingatan smpai bile2...."

semoga rohmu dicucuri rahmat dan bersemadilah kau disane...
dan semoga suatu mase kite akan berjumpe semule....

* Al-fatihah untuk Allahyarhamah Pn. Daimah binti Abu



2 comments:

Humairah RMS berkata...

Assalamualaikum.

Saya humairah, anak kepada Puan Daimah Abu. hehe :)

Dunia internet ni kecik je...tak sangka boleh jumpa blog ni dan nak2 lagi tak sangka jumpa entry ni.

At first, saya menangis... :'(

But then, thanks to all her officemate.
Terima kasih untuk segala pertolongan yang pernah kalian hulurkan sepanjang hayat ummi ketika di pejabat.

Terima kasih kerana masih menziarah ummi ketika arwah jatuh sakit dan tidak lagi ke pejabat ketika itu.

Semoga kehilangan ummi menjadi satu pengajaran buat semua. :)

Sebagai anak, ummi selalu cerita tentang 'anakanda2' di pejabat. Selalu dengar nama kalian, tapi saya rasa saya belum berkesempatan untuk mengingati wajah2 kalian.

Semoga, kalian mengenang setiap kenangan bersama BONDA.

al-Fatihah.

gUl@-gUl@ h@t!kU berkata...

salam...
x sangka kite berjumpe di dunia internet ni...
hanye coretan ni yg akan menjadi kenangan akk bersama arwah...
n setiap kali lalu area rumah humairah tanpa sedar hati sentiase berkate yg bonda masih ade...
tp apekan daye 2 semua hanye mimpi semate...
akk ttp akan ingat bonda hingga akhir hayat...
sehingga ke hari ni hati ttp rse rindu n ingin jmpe...
airmate ttp ader setiap kali mengingatkannya...
same2lah kite berdoa tuk arwah...
semoga rohnya dicucuri rahmat yg maha Esa...
Amin....

Catat Ulasan

LinkWithin

Free Personal signatures - cool!

TEXTAREA_ID